ENDODONTİ

Dişteki çürük çok derinse ve dişin sinirlerine ulaştıysa; dişin kökünde enfeksiyon varsa ya da diş kronik travma sebebiyle canlılığını kaybetmişse dişe endodontik tedavi (kanal tedavisi)uygulanır. İltihaplanmış pulpa ve diş kanalında yer alan sinir dokusunun çıkarılması ve sonrasında da daha ileri enfeksiyonları önlemek için dişin doldurulması yöntemidir.

Diş özünün iltihaplanmasına ne yol açar?

Ağız florasında yer alan bakteriler ve diş özüne ya da sinir kanallarına ulaşan diğer türdeki mikroorganizmalar bu enfeksiyona sebep olabilirler.

Belirtileri nelerdir?

• Sıcak ve soğuk hassasiyeti.
  • Çiğneme ya da ısırma zorlukları.
  • Şiddetli diş ağrısı.
  • Normal uyku düzenini bozan türde rahatsızlıklar.

Bununla birlikte hastalar şunu anlamalıdır ki, belirti göstermeyen durumlar olabilir ve hala kanal tedavisine ihtiyaç olabilir.

Kanal tedavisi yöntemi acı verir mi?

Kanal tedavisinde lokal aneztesi kullanıldığından yöntem ağrılı değildir.

Kanal tedavisinin ardından herhangi bir rahatsızlık hissedecek miyim?

Bazı durumlarda ilk 24-48 saat içersinde rahatsızlık duyabilirsiniz. Tedavi sonrası normal olan bu rahatsızlığınız ilaçlarla kontrol altına alınıp giderilebilmektedir.

Kanal tedavisiyle uğraşmak yerine dişimi çektirip kurtulmak istiyorum. Bu mümkün olabilir mi?

Diş hekimleri, kendi dişinizi kurtarmak için genellikle kanal tedavisini tercih ederler. Unutmayın ki hiç bir diş sizin doğal dişinizin yerini tutamaz. Diş çekimi; dişlerin kayması ya da diğer ısırma sorunlarını içeren problemlere yol açabilir. Bu nedenle doğal dişlerinizi kaybetmemeniz için diş hekiminize düzenli olarak gitmeniz gerekir.

ApeksWeb.com